חתונה על גג או על חוף הים? איך לבחור לוקיישן מתאים לאירוע

הגיע הרגע ואתם צריכים להחליט איפה תיערך החתונה שלכם. בשלב הראשון כדאי להפסיק לחלום ולרדת לקרקע, ובהמשך לשאול את עצמכם מספר שאלות שיובילו אתכם למקום המושלם

זהו, כל העניין הזה מתחיל להיות מציאותי ולקרום עור וגידים – אתם עומדים להתחתן. נשימה עמוקה עמוקה, ויאללה להתחיל להיכנס לעניינים, לקבל החלטות הרות גורל ולהכין את התקציב, את החברים ואת המשפחה לכך שהיום הגדול שלכם עומד להתרחש. כידוע, השלב הראשון והחשוב ביותר בהפקה ובתכנון החתונה, הוא כמובן בחירת המקום בו כל הג'אז הזה יקרה, וזה עלול להישמע פשוט וקל, אבל יש כמה דברים שצריך לדעת ולהבין, על מנת לפגוע בול למקום הנכון, ולהבטיח שהחתונה שלכם תהיה מושלמת, או לכל הפחות – הכי קרובה למה שפינטזתם וחלמתם עליו משכבר הימים.

לחבר בין הפנטזיה למציאות

כמעט שאין אנשים, ובואו נשים רגע את הפוליטקלי קורקט בצד ונודה בזה – אין נשים, שלא דמיינו את היום הגדול הזה משחר ילדותם. נשים רבות יודעות כבר שנים איזו טבעת הן רוצות, איזו שמלה בדיוק הן ילבשו בערב כלולותיהן, איך ייראה האולם ומהן המנות שיוגשו לאורחים. בשלב הראשון, כדאי רגע לרדת לקרקע ולהבין איפה עומדות הפנטזיות שלכם ביחס למשאבים שיש ברשותכם, לרבות גודל התקציב, ולעוד נתונים כמו באיזו עונה אתם עומדים להינשא, איפה אתם ורוב המוזמנים שלכם מתגוררים ועוד, ואז אפשר להתקדם בדרך אל עבר ההחלטה הסופית – מה יהיה המקום בו תינשאו. הנה כמה שאלות שיסייעו לכם לכוון הכי מדויק ולבחור את הלוקיישן המושלם עבורכם. 

מי אתם ומיהם האורחים שלכם?

בני כמה אתם ובני כמה החברים שלכם? נסו לאפיין את הסגנון שלכם ושל מרבית האורחים שלכם, כדי להתמקד בסוג אולם האירועים שתבחרו בסופו של דבר. לדוגמא, אם הרוב צעירים תל אביבים, אז חתונה על גג אורבני, שמזכירה וייב של מסיבת גג, עשויה להתאים, אבל אם לחילופין, מדובר באירוע מצומצם של בני משפחה קרובים בלבד, אולי דווקא מקום יותר פסטורלי, כמו איזה גן או חצר מטופחת, יתאימו יותר. 

הסעיף הזה רלוונטי במיוחד לזוגות המעוניינים בלוקיישן פחות שגרתי עבור החתונה שלהם, מאחר ואולמי חתונות סטנדרטיים יתאימו בדרך כלל למכנה המשותף הרחב ביותר של המוזמנים, אבל מקומות כמו חוף הים, גגות וכו', יתאימו למאפיינים ספציפיים של אורחים בחתונות, ולא לכל אחד.

כמה אנשים מוזמנים לחתונה?

ההיקף המוערך של כמות המוזמנים לחתונה, הוא חשוב ואף קריטי משתי סיבות: קודם כל, כמובן כדי שתוכלו להיערך בהתאם לכמות המוזמנים שלכם ולבחור מקום שבוודאות יוכל להכיל את כולם בנוחות. הסיבה השנייה היא עניין שרבים לא נותנים אליו את הדעת, ויש לו השפעה משמעותית מאוד על האווירה שתשרור באירוע – סיטואציה של מעט מוזמנים (חתונה קטנה) במקום רחב ידיים, עלולה לייצר אווירה של ריק ושל ריחוק בין המשתתפים, ואילו מקום צפוף מדי עבור כמות המוזמנים שלכם יגרום לבעיה הפוכה, כאשר האורחים יידחקו ויצמדו זה לזה בעל כורחם – בעיה אקוטית במיוחד בעידן הקורונה.

איפה אתם ומרבית המוזמנים גרים?

זוכרים את הסעיף הראשון של חיבור בין פנטזיה למציאות? אז כאן נכנס קטע חשוב, שיש להשקיע בו מחשבה. מומלץ בחום, לבחור לוקיישן נגיש עבור המוזמנים שלכם. גם אם פינטזתם על חתונה בלב יער או באיזה נקודה במדבר שאיש לא שמע עליה, ובטח לא ה"ווייז", חשוב לעצור רגע ולבדוק מה זה אומר לגבי ההגעה של האורחים שלכם לאירוע. לא משנה כמה נדיר, פסטורלי ומהמם המקום שבחרתם – אם המוזמנים שלכם יצטרכו לעבור מסע מפרך כדי להגיע אליו, זה כמעט בוודאות יפגע בהנאה ובחוויה שלהם מהאירוע. תהיו טובים ובחרו לוקיישן במרחק סביר מאיפה שרוב המוזמנים שלכם נמצאים.

חתונת קיץ – פחות אופציות, חתונת חורף – יותר מבחר

לעונה בה אתם מתכננים להתחתן יש שתי השלכות סותרות על בחירת האולם – מצד אחד, רק בעונת הקיץ תוכלו להתחתן בלוקיישנים פתוחים כמו חוף הים, גגות וכו', מבלי לדאוג שירד גשם פתאום ויחרב לכם את המסיבה. מהצד השני, בעונת הקיץ – עונת החתונות בישראל, הביקוש לכל אולמות האירועים עולה בטירוף, ולכן יהיה קשה יותר להשיג בדיוק את זה שחלמתן עליו, מבלי להתפשר על התאריך וכו'. לכן, בשלב הראשון כדאי להחליט מתי פחות או יותר אתם רוצים לערוך את החתונה, בדגש על העונה, וכך תוכלו להתמקד באפשרויות באופן מדויק יותר, שיקדם אתכם לעבר בחירת המקום הנכסף. כדאי לדעת שלא מעט מקומות ייחודיים, שלכאורה מתאימים רק לאירועי קיץ, מציעים גם אופציה של מתחם סגור ומקורה, כך שגם בחתונת חורף תוכלו למצוא גג לאירועים, אולם על חוף הים או חצר – עם אופציה שתכסה אתכם במקרה של תנאי מזג אוויר בעייתיים.

המלצות, המלצות ושוב המלצות!

לקראת סיום, הגענו לסעיף החשב ביותר, ואנחנו ממליצים בחום שלא לפסוח או לוותר עליו. לפני שאתם סוגרים מקום, באשר יהיה, בבקשה בבקשה נסו להשיג המלצות ממקור ראשון (כלומר זוגות שהתחתנו בו) והעבירו אותם תחקיר מקיף לגבי כל אלמנט שהיה באירוע. בינינו, זוגות שהתחתנו רק רוצים לחפור על החתונה שלהם, והם כמעט בוודאות יענו בשמחה לבקשתכם. כדאי לשאול אותם שאלות ספציפיות לגבי כל שלב באירוע – קבלת הפנים, העיצוב, היחס שהם קיבלו מאנשי הצוות השייכים למקום, האקלים והמיזוג ששררו באולם, ואפילו על יתושים ומפגעים אחרים – כדאי לשאול ולקבל תשובות אותנטיות. בדרך זו יכולים להתגלות פגמים ובעיות שלא תוכלו לעלות עליהם בשום דרך אחרת. נציגי השירות של האולם ישמחו להעביר לכם קונטקטס עבור המלצות.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES