הדרך הנכונה לבחור קייטרינג לחתונה

חשבתם שהגעתם לחלק הכי כייפי במסגרת הפקת החתונה שלכם – בחירת הקייטרינג? תחשבו שוב. מדובר בעניין רציני, שיש לבחון לעומק ולערוך מחקר יסודי שיסייע לכם להבין בדיוק – האם אלו המנות שאתם מעוניינים שיוגשו באירוע, והאם זוהי החברה שתעניק לכם את השירות הטוב ביותר. הטיפים שיסייעו בבחירה

אין ספק שהפיכתה של ישראל למעצמה קולינרית, השפיעה מאוד גם על תחום החתונות, ומה שהיה פעם סוג של סטנדרט – מנות פתיחה צפויות כמו מוקפצים וטורטיות, בופה גנרי המחולק לסלטים, תוספות ועיקריות וקינוחי פרווה משמימים, תפס כיום תפנית חדה מאוד, כשכל הנ"ל כבר שייכים לעבר הרחוק. זוגות המצויים בשלבים הראשונים של תכנון חתונה, צריכים להפנים את העובדה שבחירת הקייטרינג לחתונה היא משימה כבדה ורצינית, שתהיה לה השפעה מכרעת על הצלחת האירוע שלהם.

ריבוי האופציות עלול לבלבל – אך חייבים להתמקד בפרמטרים החשובים

בעבר, נהוג היה באופן כמעט אוטומטי, לשכור את שירותיה של חברת הקייטרינג שהיא "בילט אין" באולם האירועים בו הזוג עומד להתחתן. גם כיום ניתן עדיין לעשות זאת, כמובן, ואף יש בכך לא מעט יתרונות. חברת קייטרינג הפועלת באופן שוטף במטבחי האולם, כבר מיומנת ומנוסה בהתנהלות יעילה, כאשר העובדים יודעים בדיוק איפה כל דבר נמצא, ומכירים היטב את נהלי העבודה במקום. זהו לא עניין של מה בכך, מאחר והניסיון הזה עשוי להבטיח לכם זרימה אופטימלית של מנות עבור המוזמנים שלכם, ואף חיסול וסידור יעיל ומהיר בתום הסעודה.

מאידך, כיום כבר יש המון אופציות לחברות קייטרינג חיצוניות, מתוכן תוכלו לבחור את זו שהקו הקולינרי שלה הכי מדבר אליכם. עם זאת, חשוב לדעת שריבוי אפשרויות עלול לעורר בלבול, חוסר החלטיות, ובעיקר לבזבז לכם משאבים של זמן וכיתות רגליים. לכן, חשוב להיות ממוקדים ולהיסגר על הפרטים הבסיסיים עוד לפני שאתם פותחים בחיפוש אחר המנות המושלמות. 

בשלב הראשון – לערוך מחקר מקיף על חברת הקייטרינג

כאשר אתם ניגשים לבחון חברת קייטרינג הניחנת בפוטנציאל התאמה לאירוע שלכם, דבר ראשון, יש לבחון היטב את המנות שהיא מציעה, ולראות אם אתם מתחברים אליהן, אם הן מספיק מגוונות והתפריט עשיר דיו. כמו כן, מומלץ לבדוק האם קיימת גמישות מסוימת בבניית התפריט, ואתם רשאים להחליט אילו מנות יכנסו ואילו יוצאו או יוחלפו.

בשלב הבא, כדאי לבחון את הסטטוס של החברה אל מול חברות קייטרינג אחרות, במיוחד מבחינת המלצות. יש ברשת כלים פשוטים להשוואה בין חברות קייטרינג, ומומלץ להיעזר בהם על מנת לראות בצורה מסודרת את הבדלי המחירים, השוואת ההמלצות וכו'. 

הקולינריה של העולם החדש: רגישויות, שמירת כשרות וטבעונות  

לא סתם, בעבר הבופה הצפוי תפס לא רע, כאשר אותן מנות (בשינויים קלים) הופיעו בכל האירועים ובאותו הסדר, כולן היו כשרות  וכולם היו מבסוטים. אבל כיום אנחנו כבר נמצאים בעידן אחר. עדיין יש להתחשב בשומרי כשרות (במידה ורבים מהם הם בין המוזמנים שלכם), אך נוספות סוגיות גם של צמחונות, טבעונות, רגישות לגלוטן, רגישות ללקטוז, דיאטות פופולריות כמו למשל תזונה נטולת פחמימות ועוד ועוד…

כדאי לערוך מעין מדגם בין האורחים שלכם (אם מדובר בלמעלה מ-300 מוזמנים, יהיה קשה לבדוק את העדפותיו האישיות של כל אחד), ולנסות להבין לאן נושבת הרוח מבחינת העדפות רוב המוזמנים.

חברת קייטרינג מוצלחת תציע לכם תפריט מספיק מגוון שכל אחד יוכל למצוא בו פתרון, ולא תשאירו אף אורח רעב. חבל, דווקא השאיר צ'ק יפה… 

בופה, הגשה על ידי מלצרים או דוכנים – איזה סגנון הגשה מתאים לחתונה שלכם?

כאמור, בעבר לא היה מקום לבלבול. את מנות הפתיחה הגישו מלצרים שהסתובבו בקבלת הפנים עם מגשים בין האורחים, את המנות העיקריות היו האורחים לוקחים בהגשה עצמית מהבופה, ואת הקינוחים לרוב היו מגישים באמצעות מלצרים. 

כיום ישנן דרכי הגשה שונות, ועליכם לבחור את זו שתתאים לאירוע שלכם באופן המדויק ביותר. עדיין קיימת האופציה המסורתית שפרטנו למעלה, כמובן, אך גם יש אפשרות של הגשה לשולחנות על ידי מלצרים, באופן שמזכיר יותר מסעדה. כמו כן, אופציה שהולכת ותופסת פופולריות בשנים האחרונות, היא הצבה של דוכני אוכל שונים, ברובם מנות בגודל של מנות פתיחה, המציעים לאורחים שלכם מגוון קולינרי עשיר, רחב, ומתוחכם יותר, כאשר את המנות הם אמורים לאכול בעמידה, או לקחת לאחד השולחנות הפזורים במקום. אופן הגשה זה מתאים במיוחד למתחמים פתוחים. היתרון המשמעותי של דרך הגשה זו היא שהמבחר וורסטילי יותר, המנות קלילות יותר (ולא יפריעו לאורחים שלכם לרקוד, למשל), וכך אפשר להשקיע מאוד בבחירות הגסטרונומיות. כמובן, ניתן גם לשלב בין כמה סגנונות הגשה, הכל תלוי בגמישות חברת הקייטרינג ומערך ההפקה של החתונה.

לפני שמחליטים על חברת הקייטרינג שתפעל בחתונה שלכם, עם אופן ההגשה שהיא מציעה, יש לקחת בחשבון את מיקום ואופי אולם האירועים, את הגודל שלו ואת הסגנון השולט בו. פרמטרים אלו יסייעו לכם בהחלטה על אופן הגשת האוכל בחתונה. 

עוד פרמטרים שיסייעו בבחירת חברת הקייטרינג

ישנם נתונים נוספים שחשוב לבדוק לפני שמקבלים את ההחלטה הגורלית לגבי איזו חברת קייטרינג תפעל באירוע שלכם. לדגומא, האם היא מציעה גם שירותי בר מומלצים (ובכך תוכלו להנות מחיסכון מסוים), האם השירות שלה כולל גם מערכות ישיבה, כלי הגשה, מלצרים ועוד, והכי חשוב – האם קיבלתם עליה המלצות חמות ממקור ראשון. זיכרו שאין חכם כבעל ניסיון ושרב הנסתר על הגלוי. חברת קייטרינג, משובחת ככל שתיראה בעיניכם, עלולה "ליפול" דווקא בהתנהלות שלה בשטח ובמערך הגשה לקוי. דברים כאלה הם קריטיים להצלחת האירוע שלכם ולכן יש לערוך מחקר מקיף ויסודי. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES