מפתח להצלחת אירועים: כיצד לבחור מקום לאירוע עסקי?

תחום האירועים חזר ובגדול, וכל אנשי המקצוע הקשורים אליו בוודאי מרגישים את העומס שנוצר בבת אחת. הביקוש להפקת אירועים מכל סוג גבוה מתמיד ועל המפיקים לספק את הסחורה באופן הטוב והיעיל ביותר. מה הופך את מיקום האירוע לקריטית להצלחתו? הקווים שינחו אתכם לבחירה נבונה

כל עולם האירועים עצר מלכת בשנה האחרונה, כאשר מגפת הקורונה הטילה מכה קשה על התחום שתמיד היה מבוקש בארץ, כי אנחנו הישראלים – אוהבים לחגוג בגדול, ואוהבים להתקהל באירועים המוניים. באופן כללי – מדובר ביצורים חברתיים שתמיד שמחים להיפגש זה עם זה, בין שמדובר בשמחות כמו חתונות ובר מצוות ובין שמדובר באירועים עסקיים או כנסים מקצועיים. 

כל אנשי המקצוע מתחום ההפקות מצאו עצמם בבית, ללא עבודה, בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום… בעיקר מפיקי אירועים, צוותי תאורה, מעצבי אירועים, צוותי הגברה, חברות קייטרינג ועוד. אבל נאמר באופטימיות גדולה, שהמצב הזה שייך לעבר, וכרגע אנשי ההפקות חווים התעוררות מטורפת, כאשר כל האירועים הגדולים והקטנים חוזרים להיות רלוונטיים, והלקוחות נוהרים בהמוניהם אל המפיקים, עם שלל דרישות ובקשות הנוגעות לאירוע כזה או אחר, שיתקיים כבר בקיץ הקרוב. 

אירוע עם חזון ומסר: ההבדלים והדמיון בין אירועים עסקיים לאירועי שמחות

אם אתם מפיקי אירועים, ודאי יצא לכם להתנסות הן בהפקת אירועים עסקיים והן בשמחות כמו חתונות וכו', וככל הנראה עמדתם על ההבדלים העיקריים ביניהם, אך אנחנו כאן כדי לחדד ולסייע לכם לערוך בחירות נכונות עבור הלקוחות שלכם, המעוניינים שתפיקו עבורם אירוע או כנס עסקי. 

ראשית, אירועים וכנסים עסקיים בדרך כלל יהיו בהיקף מעט מצומצם יותר מאשר חתונות, אך לא בהכרח. שנית, אם בשמחות כמו חתונות או בר מצוות האוכל הוא אלמנט מרכזי ביותר, באירועים עסקיים הוא תופס חשיבות מעט נמוכה יותר, אך עדיין יהווה גורם שישפיע מאוד על הצלחת האירוע או כישלונו.

כמו כן, אירועים עסקיים לרוב אינם כוללים מסיבת ריקודים, מה שמוריד מהפרק בחירת די.ג'יי והשקעה במערכת הגברה משוכללת, אם כי עדיין יש צורך בשירותי הגברה גם בכל אירוע עסקי.

כעת ניגע בהבדל המהותי ביותר – אם בשמחות המטרה העיקרית של האירועים היא לשמוח, לאכול טוב ולרקוד, באירועים עסקיים המטרה עלולה להיות חמקמקה, וכאן כדאי להתעכב ולהתעמק על מנת להבין קודם כל ולפני הכל – מהי מטרת הלקוחות שלכם בקיום האירוע. 

אירועים עסקיים וכנסים מקצועיים לא ניזמים ככה סתם בלי סיבה, ולרוב יש מאחוריהם כוונה מאוד מסוימת. לא פעם המטרה היא לשווק חברה, מוצר או רעיון כלשהו, או לחילופין, לייצר קרקע פוריה לנטוורקינג בין דמויות רלוונטיות. הלקוחות שמבקשים להרים אירוע עסקי, כמעט תמיד ירצו להעביר מסר כלשהו באמצעות האירוע, כאשר יש להם לא פעם גם איזשהו חזון לגביו.

להתאים את הלוקיישן לחזון של הלקוחות

על מנת לבחור מקום לאירוע עסקי, עליכם להיות בקיאים לחלוטין בכל מה שהלקוח שלכם מעוניין להביא לאירוע, או במילים אחרות – להבין בדיוק ולעומק את החזון שלו. מיקום האירוע הוא  פקטור מרכזי בהצלחתו, זאת בשל כמה היבטים שהוא משפיע עליהם באופן ישיר. ראשית, דיברנו על המסר והחזון של הלקוח – אופי המקום שתבחרו חייב לעלות בקנה אחד עם שני אלו. לדוגמא, אירוע השקה של ג'יפ 4X4 – מתבקש שיתקיים בשטח ולא באולם מעונב. לחילופין, בכנס מקצועי של רופאים, לטבע ולנוף תהיה חשיבות משנית, ואילו העיצוב, הנוחות והנגישות של האולם יוצבו בראש סדר העדיפויות. הלקוחות שלכם בדרך כלל מגיעים כבר עם איזשהו רעיון וכיוון מובנים, והם יודעים בגדול מה הם רוצים ולאן הם מכוונים. עליכם, המפיקים, לשלב בין האזנה קשובה לבקשות הלקוח ומתן מענה מדויק לכל אלו, לבין חשיבה פרקטית, והכוונה שגם תוריד את הלקוח לקרקע במידת הצורך.

פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון בבחירת מתחם האירועים

כמובן, סגנון האירוע והחזון של הלקוחות לא יכריעו לבדם היכן נקיים את האירוע. חשוב מאוד לבסס את בחירת המיקום גם על פרמטרים של נוחות ונגישות. מומלץ להבין מהיכן בארץ מגיעים מרבית המוזמנים לאירוע העסקי שאתם מפיקים, ולנסות לבחור את הנקודה הממוצעת שתהיה הכי נגישה לכולם. נוחות ומהירות הגעה אינן עניין של מה בכך, ועלולות להכריע האם זה יהיה אירוע מהנה, אפקטיבי ומוצלח עבור המוזמנים. לא מעט אירועים וכנסים עסקיים דורשים מהאורחים שלהם גם רמת ריכוז מסוימת, שכן הם הגיעו ללמוד או להכיר תכנים חדשים. במידה וההגעה למקום האירוע תהיה כרוכה בנסיעה ארוכה ועמידה בפקקים, הם עלולים להגיע אליו עייפים וחסרי הרעננות שכל כך נחוצה במפגשים מהסוג הזה. לכן, במידה ורוב האורחים למשל מגיעים ממרכז הארץ, מומלץ לחפש אחר אולמות אירועים בתל אביב שיאפשרו למוזמנים הגעה נוחה ומהירה, למיקום מוכר ונגיש.

בבחירה במתחם אירועים בתל אביב יש גם יתרונות נוספים. מדובר בעיר שהתרבות, הסטייל האורבני הייחודי והאופנה הכי עדכנית – הם "בילט אין" בה, מה שאומר שכל אלו גם יאפיינו את האירוע שלכם. כמו כן, תוכלו לאתר בקלות את הספקים שאתם זקוקים לשירותיהם לצורך האירוע, לרבות חברות קייטרינג, צוותי הגברה וכו'. אנשי המקצוע הללו העובדים במרכז, ובעיקר בתל אביב, הם לרוב מהשורה הראשונה בתחומם, ויסייעו לכם להפיק אירוע איכותי, ברמה גבוהה ובסטייל העדכני ביותר.

מעבר למיקום הנוח והמרכזי, לסטייל ללא פשרות ולספקים זמינים, יתרון נוסף שמציעה העיר הגדולה הוא הגיוון. תל אביב משלבת בין נוף אורבני, לבין חוף ים, פארק ומורשת של תרבות ובוהמיה. כל אלו יוצרים ביחד חוויית אירוע יוצאת דופן, שתוכלו להעניק ללקוחות שלכם רק מעצם הבחירה במיקום הזה. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES