איך מארגנים חתונה?

ידעת שהיום הזה יגיע ולמעשה, חיכית לו לא מעט שנים. תמיד חלמת על הרגע בו יגיע הגבר המושלם ויציע לך נישואין, הגבר שיהיה לצידך כל חייך, יתמוך בך, ידאג לך ויקים יחד איתך משפחה.

והנה, הרגע המיוחל הזה הגיע. הוא הציע לך נישואין ואת מרגישה על גג העולם, מתרגשת לספר לכולם שזהו, אתם מתחתנים בשעה טובה. זה שאת בעננים זה מצוין וככה בדיוק את אמורה להרגיש, אבל אין מה לעשות, את צריכה גם לנחות כי יש לך ולו המון עבודה. אתם צריכים לארגן חתונה וזה פרויקט לא מבוטל, אז הנה כמה דברים שצריך לדעת על ארגון חתונה כמו גם טיפים יעילים שיהפכו את זה לכייפי במיוחד.

תתחילי מרשימת מוזמנים

כן, רשימת מוזמנים היא הדבר הראשון שצריך להכין, ולא, זה לא לפני מציאת מקום לערוך בו את החתונה. למה? כי הכול תלוי בכמות המוזמנים. אם זה המקום שצריך להכיל את כולם ושיהיה מספיק מרווח, אם זו כמות הצלמים שיהיו באירוע (כן כן, גם כמות האנשים שיהיו משפיעה על כמות הצלמים שצריך בשביל לכסות את האירוע כמו שצריך) אם זה הצפי של המתנות שיתקבלו מה שאצל לא מעט זוגות גורם מכריע בהחלטה על תקציב, סוג האוכל שיוגש והתאמות (לדוגמא אם יש מוזמנים חרדים רבים, צריך למצוא להם את הכשרות המתאימה) ועוד דברים רבים אחרים.

תכנון תקציב

אם תסתכלי סביבך ותדברי עם חברים או בני משפה שהתחתנו בשנים האחרונות, תגלי מהר מאוד שיש לא מעט זוגות שהערב הזה הוסיף להם כמה דאגות בחיים. הם תכננו חתונה והוציאו עליה המון, הרבה יותר ממה שהיה נראה להם והמתנות שהם בנו עליהן, לא ממש כיסו את ההוצאות.

כדאי שאת ובן זוגך תלמדו מזה. אין שום סיבה שתרימו אירוע גרנדיוזי אם זה גדול עליכם בכמה מידות. אתם לא צריכים לשבור חסכונות ולא צריכים לגרד מכל מקוך אפשרי, אתם יכולים בהחלט להרים אירוע מכובד גם בלי זה. נכון שהכי כיף זה לצאת ולחפש את השמלה הכי הכי אבל רגע לפני כדאי שתשבו ותעשו חישוב כמה אתם יכולים להוציא לאירוע הזה. אל תבנו על מתנות האורחים אלא תחשבו את כל מקורות המימון שיש לכם בלי.

תבחרי ספקים שמרגיש לך נוח איתם.

ברגע שאת ובן זוגך תתחילו לברר על נותני שירות, אתם תגלו שיש אין סוף מהם… זה אומר שיש לך מבחר גדול וזה אומר שהכוח בידיים שלך ושל בן זוגך. אין שום סיבה שתסגרו עם נותני שירות שאתם לא מרגישים ב-100% טוב עם הבחירה שלהם. אתם לא צריכים להתפשר וטווח המחירים בהתאם למה שכל אחד מציע, רחב מאוד. כך גם עם המחיר, לאחר שהגדרתם תקציב מראש תדעו לאיזה כיוון ללכת מבחינת הספקים.

תכנון התאריך

כמובן שהדבר הראשון שאת ובן זוגך צריכים לקחת בחשבון זה מתי נוח לכם. זה אומר שאם אחד מכם סטודנט, אתם צריכים כמובן לקחת גם את זה בחשבון. אבל מעבר לזה, לבחירת מועד החתונה יש בעיקר משמעות כלכלית אבל לא רק. אם תבחרו לצורך העניין בחתונה בחורף, גן אירועים פתוח ירד מהרשימה. מעבר לזה, יש כמובן עניין של עלויות, של ביקוש ושל היצע ובחורף המחירים באופן כללי נמוכים יותר גם באולמות וגם אצל נותני שירותים כי הביקוש בחורף קטן יותר. זה בהחלט משהו שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם מתכננים חתונה.

גם ליום בשבוע יש משמעות. היום הטוב ביותר לקיים בו חתונה הוא יום חמישי, כי הוא נוח יותר לאנשים וכי הוא מאפשר להם להשתחרר יותר וליהנות כי ברוב מקומות העובדה לא עובדים ביום שישי. אבל עם הביקוש עולה כמובן המחיר וחתונות בימי חמישי יקרות יותר מאשר חתונות באמצע השבוע. זה עוד משהו שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם מתלבטים באיזה יום לקיים את החתונה.

אוכל, קדימה אוכל…

עם כל הכבוד לצלמים, לעיצוב ולאטרקציות שיהיו בחתונה שלכם, אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחה של האירוע יהיה האוכל שבו. בסופו של דבר אנשים זוכרים בעיקר איך היה האוכל באירוע, ואתם צריכים לדאוג מבחינתכם שהוא יהיה הכי טוב. יש אולמות שמציעים את האוכל שלהם ויש כאלו שמאפשרים להביא קייטרינג חיצוני, ומה שצריך להנחות אתכם זה לא השמות המפוצצים של המנות אלא האם הן יתאימו למוזמנים שלכם. זה אומר שאתם צריכים לקחת בחשבון את טווח הגילאים שישלוט באירוע, וזה אומר שאתם צריכים לדאוג גם לבודדים. אם יש לכם לצורך העניין מוזמנים שצריכים כשרות מהודרת, אין שום סיבה שלא יהיה להם. אם יש לכם צמחונים או טבעוניים במוזמנים (והיום כבר מעל ל-10% מהאוכלוסייה צמחונים או טבעוניים) המנות שיוגשו להם צריכות להיות מנות מכובדות ולא איזה שניצל טבעול שחומם במיקרוגל. תנו גם להם להרגיש שכיבדתם אותם.

צילום – ספק אחד או כמה ספקים?

התיעוד של האירוע הוא מה שיישאר לכם לאחריו. אתם יכולים לבחור צלמי סטילס, וידאו, עריכת אלבומים ומה שמסביב מכמה נותני שירות אבל הדבר הנכון ביותר הוא לבחור נותן שירות אחד שיספק את הכול. איך בוחרים? מעבר לתקציב ולמחיר, פשוט מתרשמים מעבודות קודמות. אתם צריכים לא פחות מלאהוב את מה שצוות הצילום עושה כדי לקבל את ההחלטה הנכונה. אל תתפשרו על צילום איכותי, זה מה שיישאר לכם, לילדים ולנכדים שלכם עוד שנים ארוכות.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES