איזה כיף שפנית אלינו. נדבר ממש בקרוב, אנחנו כבר מתרגשים!
עד אז, בשאר המקומות של קבוצת דינמו יצא לך לבקר?
עד לפני כמה שנים, הנוסחה הייתה פשוטה: כנס = בית מלון. אולם כנסים סטנדרטי, קפה מהמכונה, ערכת כתיבה פלסטיק, ומצגות על מסך גדול. אבל משהו השתנה בתעשיית הכנסים והאירועים העסקיים, ותל אביב מובילה את השינוי הזה. ארבעה אולמות שמיישרים קו עם הסטנדרט החדש
בשנים האחרונות, חברות ויזמים מגלים שכנס מוצלח הוא לא רק עניין של העברת מידע – זו חוויה שלמה המשלבת למידה, נטוורקינג ובידור, בצורה שלא הייתה קיימת בעבר.
המהפכה הזו לא קרתה במקרה. היא תוצאה של שינוי דורי ביחס לעבודה, ללמידה ולאירועים עסקיים. דור המילניאלים וה-Z שהפך להיות הכוח המניע בעולם העסקים, מצפה לחוויות שונות – מעורבות יותר, יצירתיות יותר, ובהחלט יותר בסטייל מהכנסים המשמימים של פעם.
מדוע הנוסחה הישנה של בתי המלון כבר לא עובדת?
בתי המלון, שבמשך עשרות שנים שלטו בתחום אירועי הכנסים, כבר לא עונים על הצרכים החדשים. החללים הסטנדרטיים, ה״תאגידיים״ והאפרוריים, לא מתאימים יותר לציפיות של דור שגדל על אינסטגרם וטיקטוק, ומצפה לחוויות ויזואליות מעוררות השראה.
בנוסף, האוכל הסטנדרטי של בתי המלון – מזון שמטרתו להזין כמויות גדולות של סועדים, ולא בהכרח לייצר התרגשות קולינרית – כבר לא מספיק. בני הדור שגדלו על תרבות פוד טראקס, מסעדות בוטיק ומטבחים יצירתיים, מצפים גם מהכנס שהם משתתפים בו לחוויה קולינרית ברמה אחרת.
הבעיה הכי גדולה היא שבתי המלון נועדו להיות נייטרליים ופונקציונליים. הם רוצים לספק מענה אחיד לכולם, ובתהליך הזה הם הופכים להיות גנריים וחסרי השראה. בעידן שבו אירוע עסקי צריך להיות זכיר ולהשאיר רושם, הנייטרליות הפכה להיות חיסרון.
Business meets Pleasure: מפיקי כנסים בעולם נוטשים את המרכזים הקונבנציונליים ועוברים למקומות עם אופי, סטייל ואווירה מיוחדת
בערים מובילות ברחבי העולם – מניו יורק ולונדון ועד לברלין ואמסטרדם – הטרנד הוא זהה: מפיקי הכנסים נוטשים את המרכזים הקונבנציונליים ועוברים למקומות עם אופי, סטייל ואווירה מיוחדת. הרעיון הוא שהמקום עצמו יהפוך להיות חלק מהחוויה והמסר.
זה מה שמכונה “Business meets Pleasure” – גישה הנובעת מההבנה שלמידה ונטוורקינג עובדים טוב יותר כשלמשתתפים נעים ונוח, כשהם נמצאים בחלל מעורר השראה והם אפילו קצת נהנים. במקום כנס פורמלי ונוקשה, האירועים הפכו לחוויה הוליסטית שמשלבת תוכן איכותי עם סביבה מעוררת השראה, אוכל מעולה ואווירה שמעודדת יצירתיות וקשרים אמיתיים.
הדגש הוא על יצירת אירוע שהמשתתפים ירצו לחזור אליו, יזכרו אותו, וגם יתחברו אליו ברמה רגשית. כדי שזה יקרה, יש צורך להשקיע בעיצוב, באוכל, במשקאות, ובפרטים הקטנים שהופכים אירוע עסקי לחוויה.
המקומות החדשים בתל אביב: אולמות כנסים עם אופי
אם תחפשו כיום מקום לכנס בתל אביב, תגלו שהטרנד המדובר מתבטא במעבר למקומות שבעבר לא היו משויכים לכנסים – גלריות אמנות, מתחמי אירועים יוקרתיים, מקומות עם היסטוריה ואופי ייחודי. המטרה היא למצוא מקומות שהם בעצמם אטרקציה, שיוצרים אווירה ומעוררים שיחה – כבר בזכות המיקום והעיצוב.
גלריה דובנוב, למשל, מספקת אלמנטים שלא תמצאו באולם כנסים בבית מלון – חלל שמשלב אמנות, עיצוב ארט דקו ייחודי ואווירה בוהמית מעוררת יצירתיות. כשעורכים כנס במקום כזה, המשתתפים מגיעים כבר עם ציפייה אחרת, עם הרגשה שהם לוקחים חלק באירועו מיוחד יותר מכנס רגיל.
ריברסייד מביא אלמנט נוסף – הקשר לטבע ולפארק הירקון, שיוצר אווירה רגועה ומעוררת השראה. החלונות הגדולים והנוף הירוק גורמים למשתתפים להרגיש פחות “כלואים” באולם ויותר מחוברים לסביבה. זה הרבה יותר מרענן מאשר אולם כנסים בתל אביב השוכן במלון עירוני.
הלורנס מביא את הממד ההיסטורי והתרבותי – מקום שמספר סיפור, שיש לו רוח ונשמה. כנס במקום כזה הוא לא רק אירוע עסקי, זו חוויה תרבותית שמחברת את המשתתפים להיסטוריה ולזהות של המקום.
טראסק בנמל תל אביב, מספק את החוויה הכי ייחודית – כנס עם נוף לים. אין יותר ביזנס אנד פלז׳ר מזה. העניין משנה לגמרי את האנרגיה של האירוע ויוצר אווירה שמשלבת שלווה עם אווירה מקצועית, תחושת חופש לצד התכנים העסקיים.
הקולינריה במרכז העניינים:
המקומות החדשים מציעים חוויה גסטרונומית שהיא חלק אינטגרלי מהאירוע
אחד השינויים הדרמטיים בעולם הכנסים הוא היחס לאוכל ולמשקאות. במקום ארוחת העסקים הסטנדרטית, המקומות החדשים מציעים חוויה קולינרית שהיא חלק אינטגרלי מהאירוע.
שפים איכותיים במקום קייטרינג סטנדרטי, אוכל טרי ומקורי במקום מזון שעמד במשך שעות, ותפריטים שמתאימים לאופי הספציפי של הכנס. המשקאות עוברים שדרוג דומה – במקום קפה מהמכונה ומיץ תפוזים, מקבלים בריסטות איכותיות, קוקטיילים בהתאמה אישית ומשקאות שהם חלק מהחוויה השלמה.
זה לא רק עניין של טעם – זה עניין של יחס. כשמשקיעים באוכל איכותי, המשתתפים מרגישים יותר מוערכים ומכובדים, מה שמשפיע על מצב הרוח שלהם, על הקשב שלהם, ועל הנכונות שלהם להשתתף ולהתרגש מהתוכן.
העיצוב כחלק מהמסר: חללים עם אופי – תאורה שיוצרת אווירה, חומרים טבעיים המעוררים תחושה טובה ועוד
באולמות הכנסים החדשים מבינים שהעיצוב הוא לא רק דקורציה – אלא אמצעי תקשורת. סביבה מעוצבת ומעוררת השראה משפיעה על היכולת של האנשים לחשוב בצורה יצירתית, להיות פתוחים לרעיונות חדשים, ולהתחבר אחד לשני.
במקום האולמות הסטריליים והמנוכרים של בתי המלון, המקומות החדשים מתאפיינים בחללים עם אופי – תאורה שיוצרת אווירה, חומרים טבעיים המעוררים תחושה טובה, ועיצוב שמספר סיפור ויוצר זיקה רגשית.
זה לא אומר שהמקום צריך להיות מוגזם או לבלוט יותר מהתוכן. להיפך – העיצוב הטוב יוצר רקע מושלם לתוכן, מסייע לו להגיע טוב יותר למשתתפים, ויוצר אווירה שמעודדת למידה והתחברות.
פתרונות טכנולוגיים מיישרים קו עם העידן החדש של האירועים
במקומות החדשים מבינים שכנס מודרני צריך לא רק להיראות אחרת, אלא גם לעבוד אחרת. באולמות החדשים משקיעים בטכנולוגיה שמשרתת את החוויה – מערכות הגברה מתקדמות המאפשרות סאונד מושלם בכל נקודה באולם, תאורה שניתן להתאים לסוג התוכן, ומערכות הקרנה שהופכות כל מצגת למרשימה ויזואלית.
אבל מעבר לטכנולוגיה הבסיסית, המקומות המתקדמים מציעים פתרונות המתאימים לעידן החדש של האירועים – אפשרויות להקלטה ושידור חי, מרחבי עבודה גמישים המאפשרים עבודה בקבוצות קטנות, ואזורי נטוורקינג מזמינים, המובילים לשיחות וליצירת קשרים.